על משמעות החיים

משמעות הקיום היא שאלה שהאדם מחפש לה תשובה משחר ההסטוריה. פילוסופים רבים וגדולים עסקו בשאלה במובן הרחב שלה, אך גם אנחנו היום עוסקים בשאלה הזו לא מעט. הצורך במשמעות הוא אחד הצרכים הרגשיים הבסיסיים של בני האדם. אנחנו צריכים להרגיש שיש משמעות לחיינו כאן, כדי שתהיה לנו המוטיבציה לקום בבוקר ולממש את אותה משמעות. חיים ללא משמעות מביאים אותנו להרגשת ריקנות, אבדן מוטיבציה ואף לדכאון.

קודם כל חשוב שנשאל - מי קובע את משמעות החיים שלי? התשובה היא אחת - אתם! אף אחד לא יכול להגדיר את משמעות החיים שלכם מלבדכם, מכיוון שהדבר לא נתון לשליטתו של אף גורם אחר. לא המדינה, ולא החברה, ולא ההורים. יכול להיות שתבחרו לאמץ את המשמעות שלכם מעולם התוכן של אחד מהנ"ל, אבל זו בחירה שלכם בלבד. לכן מאוד חשוב שנקדיש זמן לעצמנו ונשאל את השאלות הלא פשוטות: מי אני? מה אני מרגיש? מה אני רוצה? מה ההעדפות שלי? האם אני עושה את עיסוקיי, בעצם, רק כדי לרצות אחרים, כי כך מצפים ממני, כי זה המסלול הרגיל, הנוח, המתבקש חברתית, או שאני מקשיב לעצמי, בוחן ומתנסה באפשרויות שונות, כדי לגלות את המסלול המתאים במיוחד לי?

דבר שני שחשוב שנבין - משמעות החיים יכולה להשתנות, יחד עם השינויים בנסיבות החיים. מה שחשוב הוא שנהיה קשובים לעצמנו ונדע לעצב לנו משמעות הנכונה לנו. יכולות להיות גם כמה משמעויות, אין פה באמת חוקים.

משמעות החיים יכולה להימצא בהמון המון דברים. עזרה לזולת, משפחה, התפתחות אישית או חקר העולם מסביב הן רק חלק מהדוגמאות ששמעתי לאחרונה. 

חשבו על משמעות החיים שלכם. בשביל מה אתם קמים בבוקר? זכרו שמשמעות היא משהו שאתם קובעים לעצמכם, והיא לרוב מביאה לידי ביטוי את מי שאתם, את הערכים שלכם, ואת מה שחשוב לכם.
וצאו לממש אותה! :)

לחיים טובים יותר!

אלכסנדרה.