פשרות - כן או לא?

פשרות הן דבר חשוב ביותר בכל אינטרקציה בין אנשים. אך מדוע זה כך והאם זה תמיד נכון?

כידוע לכולנו, כולנו קצת שונים זה מזה, ומחזיקים בעמדות, רצונות ודעות קצת שונות. לכן, כשמדובר ביחסים בין אנשים, אנחנו נתקלים במצבים בהם אנחנו לא מסכימים.

במקום הזה יכולים לקרות מספר דברים, אך אם מחפשים לפעול בשיתוף פעולה והגיע לתוצאות, יש צורך בהגעה להסכמה. כל מי שנאלץ אי פעם לשתף פעולה עם אדם שאינו מסכים עמו יודע כי לא ניתן לעשות זאת בלי לוותר קצת מכל צד ולהגיע לפשרות, וכולנו נדרשים להתפשר פה ושם בין אם זה בשביל לקדם פרויקטים בעבודה, או לשמור על שלום בית. אבל, וגם זה ידוע, פשרות הן לא תמיד עניין קל, בעיקר לאגו, ואנו לא תמיד יודעים אם אנחנו לא מתפשרים כי משהו באמת חשוב לנו, או כי האגו שלנו לא מניח לנו לעשות זאת.

השאלה הבאה עשויה לעזור לכם לעשות קצת סדר בדבר הזה:

*** על מה לא תהיו מוכנים להתפשר בשום פנים ואופן? ***

אם תענו על השאלה הזו בכנות ובפירוט, תוכלו בעתיד לבחון את ההחלטות שלכם כנגד אותה רשימה של דברים שעקרוניים לכם מאד. עצה שלי- אם הדבר לא נמצא ברשימה הזו- תחפשו את הפשרה. גמישות והיכולת למצוא פשרות הן לא רק כלי לפתרון בעיות, אלא גם חשובות לבניית האמון ולאיכות העתידית של הקשר. בנוסף, תוכלו גם לחסוך את האנרגיות שתבזבזו על מלחמות שאולי בכלל לא שוות את זה. 

נכון, זה מצב בו אף אחד מהצדדים לא מקבל את כל מה שהוא רוצה, אך הויתור הזה נעשה למען מטרה גדולה יותר, והצלחתה היא הרווח הגדול שפשרה מביאה.

פשרות יכולות להיות מכל מני סוגים ובכל מני רמות, אך מה שחשוב בהן הוא ששני הצדדים ירגישו בנוח עם הפשרה, ועם הרווח שמגיע בעקבותיה.

במצב בו צד אחד מרגיש שהוא הקריב יותר ממה שנוח לו, לטובת הצד השני, יווצר תסכול, ולעיתים אף עוינות, אשר עלולים לפגוע בטיב היחסים.

אני מזמינה אתכם להקדיש מחשבה לנושא זה. כיצד אתם מתייחסים לפשרות? האם יש מקומות בחייכם בהם הייתם יכולים להשקיע יותר בפשרות למען הצלחה במטרה חשובה? ולחילופין- האם יש מקומות בחייכם בהם אתם מרגישים שאתם מקריבים יותר מדי, והייתם מעוניינים לאזן?

לחיים טובים יותר!

אלכסנדרה.